piątek, 4 maja 2012

Chińskie bańki

Stosowanie baniek w medycynie naturalnej jest przynajmniej tak stare, jak stara jest chińska medycyna, która liczy sobie około 3000 lat. W tradycji europejskiej stosuje się je głównie przy przeziębieniach stawiając kilkanaście szklanych baniek na całych plecach.
W tradycji chińskiej bańki stosowane są do leczenia wielu poważnych chorób i dolegliwości, takich jak: astma, nadciśnienie tętnicze, dolegliwości żołądkowe, impotencja, prostata, czyraki, schorzenia stawów, bóle mięśniowe i inne poprzez przystawianie w punktach akupunkturowych.


Bańki stosuje sie również do usuwania obcych ciał, pasożytów skóry /kleszczy/, pozostałości jadu po ukąszeniu owadów i węży. Infekcje, przeziebienia, bóle mieśni i stany zapalne leczy się również poprzez wykonywanie masażu bańką.

Mimo to, że możliwości lecznicze baniek są znane od wieków, ja zdecydowałam się na przetestowanie ich w trochę innym celu, a mianowicie do antycelulitowego masażu skóry. Celulit występuje głównie na udach i pupie  i tam własnie je zastosowałam. Do tego celu użyłam największej bańki i na uprzednio posmarowaną oliwką skórę przyssałam bańkę. Użyłam oliwki Alterra Cellulite
o bardzo naturalnym składzie i pieknym zapachu brzozy i pomarańczy. Na początku odczuwałam niewielki dyskomfort ze względu na wciągnięcie przez bańkę kawałka mojego uda, ale po chwili nieprzyjemne uczucie ustalo. Bańkę taką należy delikatnie przesuwać w górę zgodnie z przepływem limfy /do serca/ masaż powinien trwać minimum 10 minut i stosowany powinien być przez kilka
a nawet kilkanaście dni. Już po kilku takich sesja można zauważyć ujędrnienie i wygładzenie skóry. Osoby z bardzo wrażliwą skórą moga wykonywać go w odstepach dwu lub trzydniowych.
Dla lepszych efektów po masażu można zastosować balsam antycelulitisowy typu slim.



Baniek nie należy stosować przy zaburzeniach krzepliwości krwi, w przypadku podskórnych wylewów, na uszkodzoną skórę a w szczególności na otwarte rany, u kobiet w ciąży nie należy stosować dużych baniek na brzuchu i wysokiego ciśnienia zasysania, u osób bardzo wychudzonych i u małych dzieci nie stosować w okolicach łopatek i kręgosłupa.

Aby nasze bańki służyły nam długie lata należy je myć w ciepłej w wodzie z mydłem, dokłądnie osuszyć i przechowywać w suchym miejscu w temperaturze pokojowej, z dala od grzejników i słońca.

A Wy jakie macie sposoby na skórkę pomarańczowa?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.
Jednocześnie proszę o nie reklamowanie blogów i innych internetowych produktów :)