piątek, 1 czerwca 2012

Oleje w kosmetyce - part 1

Od jakiegoś czasu, a właściwie od pierwszych zakupów na stronie Biochemia Urody zafascynowały mnie oleje. Zakupiłam wtedy mój pierwszy olejek myjący i byłam nim zachwycona. Stosowałam go wieczorem razem ze szmatka muślinową. Moje pierwsze OCM okazało się strzałem w 10! Dzisiaj chciałabym napisać Wam o domowych kosmetykach z olejami, może nie wszystkie uda mi się opisać, bo jest ich naprawdę ogrom ale może kilka przepisów wam się spodoba i przyda.
Olejek do kruchych i łamliwych paznokci, może to niezbyt odkrywczy przepis ale stosowany regularnie naprawdę działa. Żeby go przygotować należy na małym spodeczku dokładnie wymieszać łyżeczkę oliwy z oliwek, oleju rycynowego i soku z cytryny. Taką miksturę możemy delikatnie podgrzać np. w mikrofali i delikatnie wcierać w paznokcie. Kluczem do sukcesu jest systematyczność.

Kolejny przepis to mikstura dla wytrwałych ponieważ jej przygotowanie zajmie nam aż 8 tygodni. Pół litra oliwy z oliwek należy wlać do słoja i wsypać garść ziela dziurawca. Trzeba szczelnie zakręcić i odstawić w ciepłe miejsce na 14 dni.Później 3 razy co 2 tygodnie, należy przelewać loiwę przez sitko do drugiego słoika i do przecedzonej dosypać garść dziurawca. Po 8 tygodniach otrzymamy delikatnie pachnący olejek do pielęgnacji całego ciała. Aby przedłużyć jego trwałość trzeba dodać dwie łyżki oleju z kiełków pszenicy. Można stosować go po kąpieli zamiast balsamu.



Maska nawilżająca nas włosy - 5 łyżek oliwy z oliwy podgrzej i wcieraj w końcówki włosów, lub gdy twoje włosy są zniszczone i suche w całe włosy. Owiń głowę ręcznikiem i trzymaj taki kompres minimum 20 minut, ale im dłużej tym lepiej. Po tym czasie umyj włosy delikatnym szamponem.


Przepraszam Was za zdjęcia, ale te nie są mojego autorstwa, pożyczyłam sobie z sieci, mam nadzieję, że nikt się nie obrazi.

W kolejnych częściach napiszę wam o mojej metodzie OCM.

A Wy lubicie oleje?

4 komentarze:

  1. Ja stosuję metodę OCM, ale przyznam, że bez rewelacji. Czekam aż wykończę moją mieszankę, potem zmieszam inne oleje, jak się nie sprawdzą to się z nimi pożegnam ;) Ostatnio pierwszy raz kładłam oleje na włosy i efekt jest super!

    Buziaki, Magda

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na włosy na poczatu stosowałam oliwe z oliwek, ale pozniej zaczelam stosowac vatike, amle, a teraz jestem pod duzym wrazeniem olejku z alterry.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja uwielbiam oleje, używam do włosów, do nawilżania twarzy... :)
    i w kuchni :P heh!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. fakt, tak na prawde maja zastosowanie wszędzie :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.
Jednocześnie proszę o nie reklamowanie blogów i innych internetowych produktów :)