wtorek, 17 lipca 2012

Naturalne metody walki z bezsennością

Czasami pogoda nie nastraja nas dobrze i najchętniej cały dzień spedzilibyśy w łóżu, jak nie pod ciepła kołderką to na pewno pod kocykiem. A jeśli mielibyśmy do dyspozycji jeszcze ciepłą herbatkę lub jakiś inny napój, może być małe alko to już by było super. Nieraz zdarza się, że nawet po wieczornej lampce wina nie możemy zasnąć po całym dniu, w pracy, na uczelni. Bywa różnie, czasami pomogą nam najprostsze sposoby takie jak ciepła kąpiel w naszym ulubionym płynie do kąpieli. Ja niestety nie posiadam wanny więc do tego celu używam prysznica z dość ciepła woda i żelu o zapachu lawendy który uwielbiam.



Kolejny sposób to kubek ciepłego mleka, na mnie to niestety nie działa, ale chyba dlatego, że nie lubię ciepłego mleka, ale na moją córcię jak najbardziej działa i ona sama mówi że ją to "uspokaja" :).


Musimy pamiętać żeby pokój w którym śpimy był wywietrzony, na pewno nam to pomorze zasnąć. Łóżko na którym spędzamy 1/3 życia też powinno być wygodne, dość twardy materac ukoi ból pleców i pozwoli spokojnie nam wypocząć i zebrać siły na następny dzień. Pozostając przy łóżku ważna jest też pościel. Pościele z pierza dość często nas uczulają ponieważ "mieszkają" w niej roztocza które są alergenami. Wełniana jest dobra dla osób z problemami stawowo-reumatycznymi /niby dla mnie/, ale ja i moja rodzina jesteśmy fanami pościeli poliestrowej. Jest antyalergiczna i bardzo łatwo utrzymać ją w czystości. Nic w niej nie "mieszka"! Można ja prać w pralce lub jeśli się nie mieści zawieźć do pralni chemicznej gdzie doporowadzą ją do ładu.
Dobrze by było żebyśmy chodzili spać o jednakowej porze wtedy nasz organizm wiedziałby kiedy dzień a kiedy noc, ale z doświadczenia wiem, że jest to mało realne.


A oto kilka przepisów na aromatyczna kąpiel - nie są one mojego autorstwa i pochodzą gdzieś z sieci :) ale mogą się przydać.

AROMATYCZNA KĄPIEL W NAPARZE Z KWIATÓW LIPY
Potrzebujemy 300 g kwiatostanów lipy i 5 litrów wody. Wodę zagotowujemy, po czym dorzucamy podaną ilość ziół i zaparzamy pod przykryciem 30 minut. Po tym czasie odcedzamy napar i wlewamy do przygotowanej kąpieli.
Relaksacja oraz rozgrzanie przed pójściem do łóżka jest doskonałym rozwiązaniem w walce z bezsennością. Taka kąpiel świetnie nam w tym pomoże. Dodatkowo miły zapach uspokoi nasze zszargane nerwy. Z pewnością przypomną nam się ciepłe wakacyjne miesiące, kiedy to zakwitają drzewa lipy.


AROMATERAPIA PRZY KĄPIELI
Do wanny z gorącą wodą dodajemy:
5 kropli olejku lawendowego,
3 krople olejku jałowcowego,
1 kroplę olejku tymiankowego,
1 kroplę olejku pomarańczowego.
Wygrzewamy się w wannie przez pół godziny. I obowiązkowo myślimy o czymś przyjemnym!


A teraz coś dla pełnoletnich:

WINO Z DODATKIEM MELISY
Do słoika wlewamy 3 szklanki wina gronowego. Dodajemy 10 dużych łyżek suszu melisy (dla polepszenia aromatu można dodać parę świeżych listków tej rośliny). Słoik zakręcamy i odstawiamy na trzy dni. Po tym czasie wino odcedzamy. Pijąc kilka razy dziennie lub przed snem powinniśmy pozbyć się problemu zaburzeń snu.

Mam nadzieję, że te kilka naturalnych sposobów u Was się sprawdzi.
A może Wy macie jakieś inne sposoby na walkę z bezsennością?

7 komentarzy:

  1. Najbardziej zaciekawiło mnie wino z melisą ;)

    U mnie recenzja podkładów mineralnych Anabelle Minerals ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Na stronce http://www.naturala.pl/tag/99/walka_z_bezsennoscia sa doobre informacje na ten temat

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś próbowałam tej aromatycznej kąpieli w naparze z kwiatów lipy ale nie pomogło mi to zasnąć, chociaz bardzo ladny zapach byl) Na moja ciezka bezsennosc spowodowaną.... czym ? sama nie wiem, może zmianą miejsca zamieszkania, dopiero pomogły tabletki melatonina lekam z apteki bez recepty. Melatonina jest substancją odpowiedzialną za sen i jezeli jestjej za malo to mozemy miec problem ze spaniem. No i bralam jedna tabletke kazdego dnia o tej samej porze przez pojsciem spac. Teraz jestem wyspana, spie ok.8-9 godzin kazdej nocy, no i nie jestem otępiała bo po innych srodkach nasennych bylam lekko otumaniona.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czasami nie trzeba wcale szukać tak daleko przyczyn bezsenności. Jeśli np. jesteśmy podatni na alergię to można zastosować materac dla alergika https://senpo.pl/materace/materace-dla-alergikow i na pewno od razu nasz sen stanie się prawdą, bez bezsennych nocy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście jestem zdania, że przy walce z bezsennością bardzo dobrze sprawdza się dobry materac. U mnie w sypialni jest teraz nowy materac https://senpo.pl/producer/hilding/ i jestem przekonana, że to właśnie za jego pomocą moje noce mijają bardzo szybko oraz wstaję wyspana.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za każdy komentarz.
Jednocześnie proszę o nie reklamowanie blogów i innych internetowych produktów :)